Ježíšek přišel o něco dřív

 

Rozveselit děti, které kvůli nemoci nemohou být během vánočních svátků doma s rodinou, přišli ve čtvrtek 21.12. na dětskou kliniku Fakultní nemocnice Olomouc  příslušníci naší pěší roty. Předali jim dárky, které nakoupili za peníze vybrané prostřednictvím dobrovolné sbírky v rámci jednotky, kterou iniciovala její příslušnice Anna Truksová.

,,Hlavním impulsem pro vytvoření této sbírky bylo to, že jsem studentka Lékařské fakulty Univerzity Palackého v Olomouci  a v rámci výuky mám možnost se setkávat s nemocnými dětmi a chtěla jsem jim zpříjemnit vánoční čas, který bohužel kvůli nemoci musí trávit v nemocnici.

A jelikož jsem příslušníkem aktivních záloh v Olomouci, což je velký kolektiv lidí, tak jsem jim tento můj nápad přednesla a byl na něj velmi pozitivní ohlas, proto jsem sbírku uspořádala.

Do sbírky se zapojila více jak polovina jednotky, což je přibližně přes 50 lidí a vybralo se 20 000 Kč. Dětem jsme zakoupili hračky a potřebné věci, které jsem konzultovala se zdravotnickým personálem dětské kliniky. Šlo například o nový hrací koberec, panenky, autíčka, výtvarnické potřeby a samozřejmě i hračky s vojenskou tématikou jako je například TATRA, nezapomněli jsme ani na ty nejmenší, pro které jsme zakoupili různá chrastítka, plyšáky, kojící polštáře a další potřebné věci. Akce se letos konala poprvé, ale rozhodně ne naposledy. V budoucnu bych chtěla určitě znovu sbírku uspořádat, ale pravděpodobně to bude pro jiný sektor - například dětský domov, kojenecký ústav a podobně. Samozřejmě bude také záležet na zájmu ostatních v rotě."

svob. Anna Truksová

FOTO : az-olomouc.rajce.idnes.cz/Jezisek_prisel_o_neco_driv/